GRASWORTELBEWEGING

  • Agenda

    feb
    12
    Begint om 12:00
    De Bloeiplaats
  • Laatste nieuws

    De afgelopen week heb ik een beetje op een droge plek gezeten. Ik wist dat het niet goed met me was en ik voelde me traag - bijna een beetje medelijden met mezelf omdat we allebei worstelden met verkoudheid, mogelijk de omicron-variant. Maar ik wist ook dat er geestelijk iets groots aan het borrelen is. En inderdaad, het begon zich vanavond te openbaren. Ik zag in de Geest een man met zijn gezicht naar beneden op de grond liggen in het midden van een kerk. Ik hoor een stem zeggen: "Hij was de kerk!", en een ander zei: "De kerk is dood!" Mensen begonnen te rouwen om zijn overlijden. Niemand leek hem te willen oppakken. Men liet hem daar gewoon liggen.
    Een fluisterend woord van waarschuwing om niet achterover te leunen. Er is op dit moment een "borrelen" gaande in de Geest. Het verwachtingsniveau van heiligen is top! Echter, te oordelen naar de ontvangst van bijna elk woord, gaan mensen wanhopig op zoek naar God om te bewegen. Mensen ontvangen het woord met vreugde en verwachting, maar dan lijken velen achterover te leunen wachtend op God om Zijn Woord te vervullen!
  • Laatste preek

    nov
    27
    Meerdere sprekers
    Video verslag deel 1 van de Themadag "Relatie en Verbinding" van Brothers in Arms NL Huiskerken

Het is 26 december, Boxing Day hier in de U.K., en de Heer geeft me een duwtje. Hij herinnert me aan sommige dingen die hij me lang geleden voor het eerst liet zien; dingen die ik nu kan delen en sommige dingen die ik pas later kan delen. De Heer herinnert me hieraan:

GRASWORTELBEWEGING

Er komt een enorme 'grass roots' beweging aan van hen die bewegen in de gaven van de Geest. Deze beweging zal voornamelijk bestaan uit hen die niet op zoek zijn naar leiderschap, hoewel sommigen van hen zullen leiden.

Zij zijn niet of nauwelijks op zoek naar positie of platform, hoewel sommigen zowel positie als platform zullen hebben. En zij zijn niet op zoek naar roem of fortuin. Alleen om de naam van Jezus opnieuw beroemd te maken - en om de juiste redenen deze keer.

Het enige wat deze beweging zal zoeken, is het brengen van glorie aan God.

Er zullen geen mega-kerken zijn, geen beroemde leiders, geen grote namen. Er zullen apostelen, profeten, evangelisten, leraren en pastoors zijn, maar alleen degenen die volledig voor zichzelf sterven om voor Hem te leven en te stralen!

Bovenal zal er een eenheid zijn. Eenheid van doel. Eenheid van broederschap. Eenheid van aanbidding. Eenheid van nederigheid. De eenheid van de Restantkerk.

Er zullen mensen zijn die genezen, degenen die verlossen, die de doden opwekken, mentoren, aanmoedigers en met de gave van gastvrijheid. Er zal wijsheid, genade en geloof zijn dat bergen verzet.

De enige agenda zal Gods agenda zijn. De enige motivatie zal door God zijn geïnspireerd en door God geregisseerd. De leiders zullen nederig, wijs en vol genade zijn. Zij zullen ook vrijwel onbekend zijn en toch door God beoordeeld en bevorderd zijn.

Zelfpromoters krijgen misschien hun 5 minutes of fame ... maar dat is alles.

Vooral de aanwezigheid van de Heer zal de standaard zijn en de wonderbaarlijke norm. Aanbidding zal de weg leiden naar de aanwezigheid van God en Zijn glorie zal vallen en schijnen op de gezichten van degenen die met Hem binnengaan.

Er zijn misschien nog mega kerken en ministeries, maar hoewel ze misschien wat van de zalving hebben, zullen ze de glorie, het schijnen van Zijn aanwezigheid missen. Deze komende zet is voor iedereen die alleen Zijn aanwezigheid zoekt, of het nu alleen is of in het gezelschap van enkelen of velen.

Dit is al heel lang geprofeteerd en de Heer brengt het in deze generatie - NU in 2021/2 - voorbij. We zullen Zijn Glorie zien, we zullen wonderen zien, we zullen de redding van de Heer zien in onze natie en in elke natie.

Chris G Bennett

CGB 26 december 2021

 

Club der Naamlozen

BROTHERS IN ARMS | HUISKERKEN NL

Geplaatst op 27-12-2021

Zie ook

Amanda Shiflett
19-04-2021
Profetisch praktijkonderwijs
13-05-2021
VISIOEN | DE KERK IS DOOD
08-01-2022